Přeskočit na hlavní obsah

Knižní tag A - Z

Instagram mi minulou neděli nadělil velmi příjemný článek. Knižní blogerka Susan na Instastories publikovala příspěvek, v němž odkazovala na svůj A-Z knižní TAG. Jakmile jsem se pak proklikla na její stránku, byla jsem úplně unešená. Neuvěřitelně se mi tam zalíbilo a po přečtení TAGU jsem si řekla, že chci si její nápad vypůjčit a sepsat si tak vlastní odpovědi. Doufám, že se budete u čtení dobře bavit :-) 
Obrázek jsem našla na googlu :-) 


Autor, od kterého jsem četla nejvíc knih

První písmenko abecedy a mám pocit, jako bych byla ztracená. Pátrám v paměti, který autor byl pro mne tím nejzásadnějším... Nakonec jsem si vybrala dva. Jsou to autorky - jedna pochází z Velké Británie, druhá je Američanka. Anglická autorka je J. K. Rowlingová, ačkoli u ní nemohu s jistotou říct, že bych od ní četla nejvíce knih, jelikož kromě kouzelnického světa Harryho Pottera jsem nečetla její knihy pro dospělejší čtenáře.
J. R. Ward je autorka, píšící románový cyklus Bratrstva černé dýky. V celosvětovém měřítku se jedná o fenomén. Čeští fanoušci si poněkud trochu stěžují, že zbytečně cyklus natahuje, ale mě se to neuvěřitelně zamlouvá a jsem spokojená, protože ten svět, který vytvořila... je dechberoucí! A přiznám se, že první dvě knihy si prakticky vybavuji slovo od slova.

Bookoholikovo pravidlo číslo 1

Ouha, ouha... Myslím, že jsem na tom úplně stejně jako sama autorka, od níž jsem tento nápad přejala. Nevím, jestli mám nějaké pravidlo bookoholika. Nemyslím si, že bych potřebovala nějaké pravidlo, díky kterému bych si připadala více jako knihomolka. Miluju knihy a myslím, že pokud jde o lásku, tak žádná pravidla neexistují.

Citát z knihy, který bych si zarámovala

Konečně mohu odpovědět jednoznačně! Jsem milovnicí Harryho Pottera a tak nebudu dlouho hledat odpověď. 
Profesora Albuse Brumbála jsem vždy považovala za jednoho z nejváženějších a nejchytřejších kouzelníků všech dob, který i přes vše, co prožil, měl svým způsobem srdce na pravém místě. Jeho citáty jsou legendární a vybrala jsem jeden z mnoha, který mi učaroval. 

„Slova jsou, podle mého ne tak skromného názoru, naším největším nevyčerpatelným zdrojem magie. Schopná způsobovat zranění i napravovat je.“ 
Albus Brumbál, Harry Potter a relikvie smrti

Důležitá kniha mého dětství

Žádnou knihu z dětství, kterou bych označila za důležitou nemám. Knihomolství jsem propadla až v patnácti letech a do té doby jsem si pod pojmem kniha představila prakticky sprosté slovo a čtení bylo činností, která byla nejhorší na světě. 
Ačkoli to znám jen z vyprávění, rodiče nám (společně mou ségrou) před spaním četli. Myslím, že veškeré knížky, které nám přečetli, nebo alespoň příběhy, které nám vyprávěli, jsou velmi důležitým aspektem mého, respektive našeho, dětství. Možná i právě díky tomu jsem někde měla zakódovanou informaci o tom, jak jsou příběhy krásné... ostatně kdo ví.

E-kniha, audiokniha, nebo papírová kniha?

Jednoznačně papírová kniha!
Před dvěma lety jsem si myslela, že právě e-kniha je tím nejlepším řešením, protože jsem najednou mohla mít v kabelce prakticky celou knihovnu, ale po nějaké době mi začalo být smutno po vůni knih, jejich váze v mých rukách a zjistila jsem, že jen pramálo elektronických knih jsem si zapamatovala a odnesla si z nich ty samé pocity, jako to mám u knížek papírových.
Papírové knihy, ať už obálkou, nebo právě díky jejich vůni pro mě budou jen ty jedny a ty nejlepší.
S audioknihami zkušenost nemám. Jednu z ranného dětství, ráda jsem poslouchala dětské pohádky, ale nemohu to tak soudit. Na kazetách (opravdu jsem z té generace, která si ještě pamatuje kazeťáky a "volkmeny" dokonce i "diskmeny"...) jsem dostala k Vánocům Harryho Pottera, kdy jej daboval pan Jiří Lábus. Ale... svůj názor nezměním, takže jednoznačně papírová kniha! 🖤

Fiktivní postava, se kterou bych pravděpodobně chodila na střední

 Tohle je dobrá otázka! Už je to nějaký pátek, co jsem střední školu vyšla (dobře je to pět let - fíha, to to letí...), takže budu muset hodně hloubat ve své paměti, s kterou fiktivní postavou bych chodila na střední.
Vždycky jsem chtěla chodit do Bradavic! Tenhle můj sen se nezměnil. Pak bych možná pravděpodobně mohla chodit na střední s postavami ze Stmívání... ale, ale... no zkrátka nevím, raději nebudu plácat nesmysly. Budu doufat, že dostanu svůj dopis z Bradavic tohle léto (že se třeba sova s dopisem po cestě zatoulala)!

Gejzíry emocí ve mně vyvolala kniha…

U písmenka "G" to nebude je jedna kniha. Myslím, že jich mám hned několik. Hvězdy nám nepřály, Než jsem tě poznala, Zlodějka knih, Přítelkyně smrti (potažmo i Dům smrti), Maestra, Narodili se, aby přežili...
U několika zmiňovaných knížek mám při čtení vždy pocit, jako bych se setkávala se starými známými, kteří jsou mou duševní rodinou a její hrdinové mě vždy vezmou mezi sebe. Jsou to podobné pocity jako mívám u čtení Harryho Pottera (opět ho zmiňuji, nedokážu si pomoc), každému o tom říkám, zkrátka mám pocit, že jsem se vrátila domů...
Na druhou stranu některé ve mě vyvolávají pocity, kdy v první chvíli nesnáším, ale pak si je zamiluji a snažím se jim nakouknout do hlavy a postavy mě tam prozatím nechtěji pustit... Miluju rozbouřené pocity, které ve mně knihy vyvolávají. Pak mám vždycky pocit, že jsou to TY správné knihy.

Hahaha, u téhle knížky jsem se smála nonstop!

Neřekla bych, že bych se u knížky Pekáč buchet smála nonstop, ale rozhodně jsem se zasmála! Knížka je z pera české autorky Kateřiny Petrusové a díky jemnému vtipu je opravdu neskutečná!

Chci, aby vyšlo v češtině

Ouha, ouha... Tak to opravdu nevím. Nějak nesleduji Goodreads, takže nevím, které knihy vycházejí v zahraničí. Dokonce už ani nesleduji překladatelské blogy....
Jsem neskutečně ráda, že vychází knížky od J. R. Ward, takže pokud budou její knihy z románového cyklu Bratrstva černé dýky vycházet nadále, budu jedině spokojená.

I když nemám čas číst, vždycky si najdu chvilku na knihy od…

Pokud nemám čas, tak čtení musí počkat. Bohužel přes to vlak nejede.
Ovšem mám oblíbence - opět zmiňuji Harryho Pottera, mé slavné Bratrstvo, Zlodějku knih... Autory v tomto případě moc neřeším.
Někdy bych si přála mít čas na čtení jako za mých štředoškolských a skorovysokoškolských let....

Jedna kniha, kterou bych si vzala, kdybych uvízla na Měsíci

Prokrista! Jen jednu?! To je podle mého nereálná myšlenka. Když si představím, kolik knih si s sebou plánuji vzít na dovolenou a kolik místa budu muset případně v kufru potřebovat...
Ale pokud bych si měla nejspíš vybrat, byla by to asi Zlodějka knih, má celkem dost stránek, tak by mi to mohlo na nějakou chvíli vystačit... Ovšem nad touhle myšlenkou nechci ani pomyslet. Jedna kniha... Brrr...

Kniha, kterou asi nikdy nedočtu

Myslím, že to bude Šifra mistra Leonarda od Dana Browna. Mám ji rozečtenou už nějakou dobu... a nejsem si jistá, jestli ji vůbec kdy dočtu. Filmová adaptace se mi líbila, ale knižní je příliš těžké čtení. Uvidíme, jestli třeba změna čtenářského apetitu mi napomůže k dočtení této knihy.

Lituji, že jsem jako malá nečetla…

Ano tohoto faktu opravdu velmi lituji. Myslím, že jsem jako malá měla daleko více číst a bůhví, kde by můj duševní svět v současné době byl... Nicméně si ale myslím, že je velká škoda, že jsem jako malá nečetla více pohádek - jsou zdrojem inspirací a přeci jen když je člověk nebo dítě "malé", měl by vyrůstat právě s pohádkami.

Moje oblíbené místo na čtení

Dokážu si číst prakticky kdekoli. Nejraději mám ovšem čtení v křesle v obývacím pokoji, postel nebo jízda autobusem (když jsem chodívala do školy, prakticky jsem měla nos jen zabořený v knihách)...
Ke čtení potřebuji hlavně klid. Jakmile je moc vzruchu, nedokážu se pořádně ponořit do příběhu.

Nejlepší druhý díl v sérii?

Fíha... tak to opravdu netuším. Když se totiž jedné o nějakou sérii - ne že bych byla jejich zastáncem, většinou se mi líbí všechny :-)

O kterého knižního hrdinu jsem se nejvíc bála?

Těžko vybírat, protože jakmile mi knižní hrdina přiroste k srdci, nejsem schopná se o něj nebát.

Právě čtu

Dnes (30.4.) jsem dočetla Padesát odstínů temnoty a lituji, že ještě nevyšla kniha s filmovou obálkou k třetí knize, protože takhle musím čekat... Ale mám možnost se ponořit do trilogie od Abbi Glines, nesoucí název Rosemary Beach - Hranice nevinnosti je první díl. Miluji ten příběh, je opravdu nádherný. 🖤

Q&A na tělo: Nikdy bych nikomu nepůjčila…

To je tedy hodně na tělo! Nejspíš bych ale nikdy (ovšem jak se říká, nikdy neříkej nikdy), nikomu nepůjčila žádnou knihu z Bratrstva černé dýky a vlastně ani Harryho Pottera - na tyhle knihy jsem obzvlášť pyšná, když je mám v knihovně.

Retelling, který originálně překroutil původní příběh

Stejně jako Susan jsem musela dlouho tápat, co toto slovo vlastně znamená. Díky tomuhle "tagu" jsem se s ním setkala poprvé. Pokud i vy si nejste jisti, retelling je vlastně převyprávění nějakého příběhu.
A vážně o žádném takovém nevím. Možná je to moje štěstí, pak bych byla zklamaná.

Spánek jde stranou, když čtu…

Dříve tomu tak bylo, že jsem spánek odkládala, dokud jsem nedočetla. Poslední dobou ale upřednostním spánek - život pracujícího mě nějak vyčerpává.
Avšak o víkendu jde opravdu spánek stranou kdykoli čtu nějakou napínavou knihu nebo pořádnou romantiku.

Tři nejoblíbenější knihy

Jen tři? Proboha, proč mi to děláte?! Jak si mám vybrat?
Pouze tři knihy nemám, takže nemohu jmenovat.

Ukaž knihovnu

Myslím, že oproti ostatním knihomolům mám velmi malou knihovnu, ale prozatím Vám ji neukáži, nejspíš časem ukážu knihovničku po sestavení a fotku z nejnovější doby :-).

Vytáhni 13. knihu zleva z 1. police odspodu

 Jo Nesbo - Sněhulák

WC knihy aneb co čtu na záchodě

 Projíždím co je nového na internetu... Občas si vezmu knihu nebo časopis. Mám hodně ráda History Revue - velmi zajímavý časopis.Vřele všem doporučuji.

Xkrát jsem četla…

Harryho Pottera a první dvě knihy z Bratrstva černé dýky. Mé srdcovky. 🖤

Young adult kniha, kterou by měli číst všichni bez ohledu na věk

Nejspíš by to asi byla kniha Všechny malé zázraky... Je to dokonalý příběh a celkem se těsím na jeho filmovou adaptaci.

Ze které knihy by měli udělat film?

Uf... já Vám ani nevím. Někdy bych chtěla, aby zfilmovali všechny mé oblíbené knihy, ale pak si říkám, že ne pokaždé se mi tvůrci strefí do vkusu a tak se raději modlím, aby nic podobného nepodnikali.

A to je pro tento "tag" všechno. Doufám, že jste se bavili a při čtení jste se nenudili.Děkuji, že jste dočetli do konce a za případné komentáře jsem neskutečně vděčná :-).





Komentáře

  1. Moc se ti tento tag povedl! Právě u nás začalo pršet takže jsi mi krásně zpříjemnila páteční odpoledne. :) Koukám, že nejsem sama, která neví co je to retelling. :D Strašně mě tvůj tag bavil a hltala jsem každý jeho řádek! Jo a také se mi líbí, že já jsem nad u každého písmenka zmiňovala Selekci ty zase HP to mě opravdu pobavilo! :D
    Máš strašně hezký blog a budu sena něj ráda vracet! A ještě jednou děkuju moc za chválu! <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V první řadě nevím, jestli nejdříve poděkovat, nebo se omluvit za prodlevu v odpovědi. Nejspíš to vezmu pěkně popořadě.
      MNOHOKRÁT TI DĚKUJI ZA TAK NÁDHERNÝ KOMENTÁŘ, KTERÝ MĚ NESKUTEČNĚ POTĚŠIL! Ani nejsem schopná slovy popsat, jak moc mně tvá slova potěšila. Když jsem ten tag spisovala, nebyla jsem si jistá, jaký bude (přeci jenom když je člověk autorem, vidí článek jinak než poté čtenář).
      Mnohokrát děkuji za slova chvály, která si, vzhledem ke své ne příliš velké aktivitě, nezasloužím. Opravdu moc děkuji <3 Ani nevíš, jak se usmívám jako blázínek. :-)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze filmu "Pád"

Po nějaké době jsme se opět dočkali filmového zpracování celkem populární knižní série o padlých andělech. Tentokrát jsem velice ráda, že to nejsou upíři, vlkodlaci ani dhampýři ba dokonce ani lovci stínů. Vždy se Vám nějaké téma po krátké chvíli zají a tak je "novinka" celkem osvěžující. Vítám Vás u mé druhé filmové série. 

Fantastická zvířata jsou stále fantastičtější.

Autor: J. K. Rowlingová Nakladatel: Albatros Počet stran: 288 Anotace / možnost koupě:  odkaz Po listopadovém uvedení filmového prequelu kouzelnické ságy Harryho Pottera, jsem se konečně dočkala i knižního zpracování. Poté co v září vyšlo Prokleté dítě jako scénář, jsem si říkala, že se tento druh čte naprosto skvěle a o chloupek více rozvíjí fantazii čtenáře, ovšem... chybí mi rozsáhlé opisy J. K. Rowling, kterou jsem si díky tomu zamilovala ještě víc. Čím delší opisy, tím větší pravděpodobnost, že ještě dlouho neopustím příběh, který jsem si zamilovala.